Fotografía: Anna Atkins, a primeira fotógrafo da historia

Un ano antes que Talbot publicase The pencil of nature, unha muller, Anna Atkins, publicara cos seus propios fondos, British algae: cyanotype impressions, un libro no que se recollían decenas de ilustracións fotográficas. A obra de Atkins non era só un traballo de gran importancia para a ciencia pola gran cantidade de información sobre as algas que recompilara, senón que a convertía na primeira fotógrafa da historia.

O seu pai, John George Children, era un científico inglés. Durante os primeiros anos da vida de Anna, ela e o seu pai viviron acomodadamente grazas á fortuna familiar. Pai e filla viaxaron por Europa, mentres John George ofrecía á súa pequena unha educación afastada dos convencionalismos do seu tempo.

En 1816, a quebra da banca do avó George Children, obrigou ao seu fillo e neta a cambiar de vida. Trasladáronse a vivir a Londres onde John George tivo que buscar un traballo. John George atopou un traballo como axudante de bibliotecario do departamento de Antigüidades do Museo Británico. Cinco anos despois foi trasladado ao departamento de historia natural. Cando en 1822 empezou a traballar na tradución do libro Xera of Shells, obra dun autor francés, no que Anna participou facendo 256 debuxos que reflectían fielmente os especímenes que observou, estudou e analizou no propio museo.

En 1825 Anna Children casou con John Pelly Atkins, un home de negocios que tiña propiedades en Xamaica e foi impulsor do ferrocarril en Inglaterra. A parella instalouse en Halstead Place, unha leira na que a nova señora Atkins, fixo construír un herbario no que empezou a estudar as plantas. Estudo que lle levaría a mergullarse na natureza das algas británicas durante máis dunha década. Anna coñecía os novos inventos que estaban a aparecer no mundo da fotografía. Amigo da familia Children, Talbot enviou a John George un paquete con varias mostras do  “calotipo”. Herschel, que tamén coñecía aos Children, envioulles mostras do seu invento o “cianotipo”.

Anna empezou a interesarse por estas novas técnicas e realizou moitas fotografías das algas británicas co proceso do “cianotipo”. A utilización deste tipo de imaxes non foi moi ben acollido pola comunidade científica que seguía pensando que as ilustracións eran moito máis fieis á realidade. Con todo, Anna recompilou os seus centos de fotografías e converteunas na súa primeira obra científica, British Algae: Cyanotype Impressions (Algas británicas: impresións en cianotipia). Anna publicou por partes a súa obra, entre 1843 e 1853, e pagouna do seu propio peto. Coa axuda dunha boa amiga, Anne Dixon, primeira segunda da escritora Jane Austen, Anna envorcouse de cheo en editar a súa obra e facer as copias, un total de 400.

About the author: Lucía Blanco

Leave a Reply

Your email address will not be published.